Wycieczka dla najlepszych...

W dniu 23 października 2018 odbyła się wycieczka dla najlepszych uczniów uczęszczających do naszej szkoły. Wraz z opiekunami udaliśmy się do Gdańska, gdzie mieliśmy zaplanowane konkretne punkty zwiedzania tego pięknego, malowniczego miasta. Przez cały dzień rozważaliśmy ofiarność ludzi, którzy walczyli o Polskę podczas II wojny światowej. Do tej zwycięstwa nad wrogiem swą osobą  i ogromnymi czynami również przyczynił się  nasz patron szkoły.

Wczesnym rankiem zebraliśmy się i wspólnie czekaliśmy na przyjazd autokaru. Po 20 minutach autokar ruszył i wszyscy pozytywnie nastawieni czekaliśmy, aż autobus dojedzie do celu.

Naszym pierwszym miejsce docelowym było Muzeum II Wojny Światowej. Tam czekał na nas przewodnik, który oprowadził nas i opowiadał w wiele ciekawych i tajemniczych historii związanych z wojną . W tym muzeum najpierw poznaliśmy okrutne zamachy na Żydów, następnie przechodziliśmy ukrytymi pomieszczeniami do następnych sal. Na samym końcu niespodzianką dla nas było zobaczyć ogromny czołg, a właściwie replikę czołgu, którym jeździł nasz wielki bohater Generał Stanisław Maczek ze swoją Dywizją. Trzeba też zaznaczyć, że ten pojazd posiadał oryginalne części.

Następnie udaliśmy się zjeść pyszny i ciepły posiłek. Każdy jadł, aż się wszystkim trzęsły.

Wszyscy byliśmy głodni dalszych wrażeń więc ruszyliśmy w stronę Narodowego Muzeum Morskiego. Na samym początku mogliśmy ujrzeć jakim sprzętem posługiwali się wojskowi broniąc się przed napastnikiem u schyłku II wojny światowej. Potem przewodnik opowiadał nam o morskich przygodach gdańszczan oraz kupców i handlarzy, którzy często odwiedzali tereny portu. Przekonaliśmy się jak ciężka jest praca nurka, a także ile trzeba się napracować, i ile potrzeba etapów, aby zbudować statek. Podziwialiśmy również mundury ówczesnych kapitanów, majorów oraz wojskowych, którzy mają wysoki stopień wojskowy. Na tym zakończyliśmy oglądanie wystaw i udaliśmy się do autokaru.

Kolejnym naszym punktem wycieczki było molo w Sopocie. Niestety brzydka pogoda i ciągły deszcz zmieniły plany. Przewodnik zaprosił nas do archikatedry, a w niej opowiedział nam o dziejach i powstaniu tego bogatego w barokowe zdobienia miejsca spotkań wiernych. Katedra miała w sobie coś pięknego, a zwłaszcza to, że jest podobna do naszej koronowskiej bazyliki. A co więcej była stworzona przez tych samych zakonników-cystersów.

Do domów wróciliśmy zgodnie z planem wycieczki około 20.30. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji. Ta wycieczka to była dla nas prawdziwa lekcja historii. Tegoroczna wycieczka dla każdego z nas będzie się wiązała z mnóstwem pozytywnych wspomnień.

Organizatorem tego wyjazdu był Pan Marek Noskow, a opiekunami: Pan Stanisław Rybczyński, Pan Andrzej Partatus oraz Pan Paweł Czplewski.